onsdag 2. februar 2011

"Født på Aldra" er tittelen på min blogg.Egentlig så skulle det kanskje heller ha stått "oppvokst på Aldra" fordi det er hva eg er mest stolt av!

Det å vokse opp på øya var helt unikt.Alle mødrene var hjemmeværende og eg kan ikke huske at de var misfornøyde av den grunn!Vi ungene var skånet fra en oppvekst med barnehagetanter som hovedansvarlig for oss.Vi var flinke til å leke,og vi fikk utvikle oss til å bli både sterke og kreative sjeler...Den ballasten eg fikk som barn har betydd ALT for at eg har kunnet takle livet!

Det var et liv hvor penger knapt eksisterte,men produkter fra gården vår og fisken i havet bidro til at vi hadde ingen nød.Og de få gangene det vanket presanger skal eg si vi satte pris på det.Husker spesielt et år til jul vi søskene fikk et Monopol - spill hos Ole og Marit.Det var stas det :-)

På min 7 - årsdag fikk eg ei strikkebok for barn i gave hos mamma og pappa.Den boka har fulgt meg hele livet og nå har barnebarn Anna arvet den.Eg lærte helt utrolig mye med den boken og kan vel si at den som basis fikk eg utvikla kreativiteten i forhold til håndarbeid..

Eg er glad for å vite at det også i dag er unger som vokser opp på Aldra.Det er eg fordi eg VET at noe av den gamle samhørigheten fremdeles råder der....

Eg kommer tilbake til Aldra med jevne mellomrom her på siden.Det er utrolig artig å få festet minner på papiret <3

1 kommentar:

  1. Hei Sylvia....ja nå har jeg iallefall klart å komme inn og opprettet min egen blogg:) Satt meg opp som din følger også som du ser...kan ikke du gjøre det på min også, lærer jo litt etterhvert da:) Klarer ikke skrive så vettugt idag men skal prøve senere å få fortellergnisten igang.....si ju leiter da:)

    SvarSlett