mandag 14. februar 2011

De siste dagene på sykehuset går fort.Eg blir forskrekka over hvor mye som har samlet seg opp i skapet mitt og får hjelp til å pakke sammen alt.Hele tiden har klærne mine blitt vasket olg lagt på plass.Eg har hatt det både trygt og bra på sykehuset.Nå skal eg snart hjem.

Det er snart 3 måneder siden eg gikk til sentrum i Kristiansund iført en varm vinterjakke med pelskrage.Nå er det snart juni og det blir rart å komme tilbake.Eg er litt usikker på hvordan eg vil reagere..

Eg blir henta i drosje og starter på ei ny reise.Sjåføren er en munter kar og vi har en flott tur i solskinnet den dagen.Men eg skal ikke HJEM,eg skal på rehabilitering et sted i hjembyen!Om noen hadde sagt det til meg for et år siden ville eg ikke trodd det.Livet har mange overraskelser - på godt og vondt...

Bilturen gikk greit og eg blir tatt i mot og vist mitt nye rom.Eg er glad eg klarer å komme meg på do selv og at eg er blitt rimelig fortrolig med rullestol.Med skinna på foten klarer eg nå å gå noen skritt med krykke - men må nok bare leve med at eg trenger den stolen.Armen henger fremdeles bare å dingler og eg trenger hjelp til å komme meg inn og ut av senga.Eg må også ha hjelp til å dusje.Eg har kjøpt meg elektrisk tannbørste mens eg var på sykehuset så den biten fikser eg sjøl.

Livet på "rehab" er totalt forskjellig fra det var i Ålesund.Og i stedet for glede over å være "hjemme" opplever eg en nedtur...dessverre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar