onsdag 16. februar 2011

1.juli 2007.Det vel fire måneder siden dagen eg ble syk,i dag flytter eg hjem til ny leilighet.Ungene har ordna med det praktiske.Eg tror nesten ikke det er sant.Eg skal sove i min egen seng igjen.

Det er godt å komme hjem til sine egne "ting".I den grad "ting" er viktige i en større sammenheng.Noen dager før har eg selv vært og satt bøkene mine i bokhyller.Og eg har da noen bøker.Så eg er stolt over å kunne gjøre NOE.

Den første tiden må eg ha hjemmesykepleier på besøk hver dag.Og eg trenger hjelp til å dusje.Men eg klarer meg.Sover i senga mi og ordner meg så pass mat at det fungerer.Det er ei stor omstilling fra å bo i "institusjon",men eg takler det utrolig bra.

Har fått støttekontakt 4 t i uken.Ei dame som kjører bil.Vi er litt rundt omkring og sammen med henne kommer eg meg også i butikken.Det er ei ordning eg blir godt fornøyd med.Liker ikke å mase på ungene.De har hatt mye turbulens allerede i forbindelse med at eg har vært syk.Men de kommer stadig innom.Eg har det utmerket.

På dette tidspunktet har eg ikke PC.Søker via hjelpemiddelsentralen og får avslag.
- Du kan snakke,står det i brevet og det vil si at du kan kommunisere.PUNKTUM.


Ei dame eg nesten ikke kjenner fikk høre om dette.Ho kommer en dag bærende med masse saker og er i følge med en mann.Mannen var en bekjent av henne og HAN hadde ordna med en brukt stasjonær PC.Eg tror nesten ikke mine egne øyne.Det tar ikke lang tid før eg også har internet!!!Og alt dette på grunn av ei dame som eg nesten ikke kjenner....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar