lørdag 19. februar 2011

En helt vanlig dag

Det er en helt vanlig dag i Karihola.Lørdag.Snart 4 år siden "forandringen".Hvem er eg?Hva gjør eg?Hvorfor er det sånn?

Eg kan ikke svare på spørsmål om hvorfor,hvem eller hva.Men en ting er helt sikkert.Eg er fenomenalt glad for livet.Det er HER eg lever.Det er NÅ eg lever.

Idag så eg i avisa at en eg kjente gjennom sykehusopphold er død.Han var en sprudlende mann.Ikke så lenge siden eg møtte han og da hadde han slutta å røyke.Han som før hadde en sneip i munnvika nesten hver gang eg så han.Nå er han død.Han slutta fordi han ville leve.Eg trur vi får utdelt x antall levedager når vi blir født.Og når vi har brukt opp dagene så dør vi.Tror eg.

Dagen starta relativt tidlig i dag.Tvinga i meg ei kvart brødskive.Litt havregryn og melk ut på dagen.Ikke akkurat gourmetmat,men eg har ikke matlyst.Og det er slitsomt.Særlig når vekta går nedover.Eg jobber med saken.

Eg har ei superdame som vasker til meg.Ho trenger ingen kommentarer,ho VET presis hvordan ho skal fikse det.Deilig?Ja.Ho har vært her i dag.Det ble så fint når ho var ferdig.Eg koser meg virkelig.Og så prata vi om alt og ingen ting - ikke rart eg blir fornøyd.Ho har holdt ut med meg i flere år.

Telefonen har ringt et par ganger i dag.Ellers er det helt stille.Eg slår sjelden på tv før tv2 - nyhetene.Liker at det er stille.Som en kuriositet kan det sies at eg laga middag i dag.Fiskepudding fra Gaupset.Eg streva så lenge med å få skjært den i biter at den smakte ikke som eg håpet.Det er kjipt å ikke kunne skjære i stykker en bit fiskepudding uten å plages.Men sånn er det.Det meste eg gjør tar enormt lang tid i forhold til eg har vært vant til.En må bare telle til 10 inni seg og ikke få panikk.For det ordner seg alltid på et vis.

Glemte nesten å si at eg har brukt pc mye i dag.Vært innom folketellinger anno 1910 i den hensikt å lete etter slekt til en gammel skolekamerat.Når eg jobber med slikt glemmer eg alt og alle...det er utrolig facinerende arbeid.Og så må en ha tid og tålmodighet.Eg har begge deler.HURRA!!!!!!!!Dagen i dag har ikke vært forgjeves...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar