onsdag 16. februar 2011

Den første måneden har eg besøk fra hjemmesykeplein daglig og en fysioterapeut kommer også hit
noen dager i uken.Venter på å få komme til en ny fysioterapeut når sommerferien er over.For en måned siden klarte eg ikke snu meg i senga sjøl og måtte ha hjelp for å komme ut av den.Nå fikser eg dette sjøl og det er eg glad for.

Tilbudet om dusjing fra hj.sykepleien er EN gang pr. uke og det synes eg er uholdbart.En dag eg har besøk bestemmer eg meg for å prøve å dusje selv og sånn ble det.Etter den dagen kan eg dusje så ofte eg vil og det gir meg en svimlende fornøyelse.Eg ønsker også å trappe ned på hj.sykepleien ganske fort - og det viser seg at eg klarer dette også.Etter hvert får eg besøk av de EN gang i uken - det er praktisk at de ordner med medisiner til meg.Dette fordi det er vanskelig å rote med medisinglass og piller med EI hand.For handa er like håpløs.Eg kan LØFTE den litt nå,men har ingen kraft i den.Eg kan ikke lenger skrive,men har forsonet meg med det.Tross alt så klarer eg så mye annet...

Eg bruker rullestolen til det meste,men etter hvert klarer eg f.eks. å gå på toalettet ved hjelp av den flotte staven min med de tre klørne..

...da eg var i Ålesund søkte ergoterapeuten om en robusst elektrisk stol til utebruk,men den er ikke kommet enda.Eg vet at den står på Barmanhaugen (her i byen),og eg venter og venter...Eg har allerede SETT den,men ingen stol kommer.Det går nesten ETT år fra den blir bestilt til den ankommer meg.Eg får 10 - 15 min. opplæring i å bruke den - noen ganger har eg inntrykk av at de som jobber med slike ting har problem med å skjønne at vi brukere IKKE har erfaring med ulike hjelpemidler i utgangspunktet.Idag går det greit,men det er da også 3 år siden eg fikk stolen hjem til meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar