søndag 20. mars 2011


St.Halvard

Rusmidler på denne tida besto stort sett av tobakk.Rullings.Syntes eg så mere voksen ut med en sneip i munnvika....

I etasjen under meg bodde det et ektepar med barn.Jeg var mye sammen med dem,de var et tiår eldre enn meg, men behandla meg voksent.Syntes eg den gang!!!!!!!! En kveld ble eg tilbudt sjenk, og det var selvsagt spennende for en 15 - åring som var ute i verden helt alene.Eg huska den dag i dag at eg fikk servert St.Halvard, og at de sa det var bare å drikke.Og eg drakk.

I dag tenker eg på hva som får voksne mennesker til å bli i besittelse av en så dårlig humor!De hadde det utrolig artig på min bekostning og det undrer meg fremdeles at de tok seg råd til å bruke så dyrt brennevin i sakens anledning.

Eg drakk villig,ble mer som et lam etter hvert.Helt til eg måtte spy.Eg spydde både utover meg sjøl,sofaen og gulvet.Og eg var IKKE i stand til å tørke opp etter meg.Hvordan eg kom meg opp trappa til hybelen husker eg ikke.Men eg har ALDRI smakt St.Halvard etter den hendelsen...


1 kommentar:

  1. hihi livet er brutalt....man lærer så lenge man lever

    SvarSlett