søndag 20. mars 2011

Hytteturen

I årene 62 - 66 ble det flere opphold på Skagstad.Eg gikk på folkehøgskole og tok handelsskole - men det var alltid dit eg lengtet tilbake.Eg hadde i denne tiden "avansert" til butikkdame og folket på stedet var de samme hver gang eg kom tilbake.Inkludert husets eldste sønn :-) Han var stadig alene,men SÅ ikke meg.Og det var sikkert ei meining med det og....

Kirsti og eg holdt stadig sammen.Ho var blitt kjæreste med en kjekk kar fra plassen der og eg hadde litt kjemi med Arnt.Ei helg fant guttene på at vi skulle dra på hyttetur.De to var nok ca 5 - 6 år eldre enn oss,men begge var kjekke karer.

Eg husker i dag ikke HVOR denne hytta var,men det var på et fjell.Vi kjøpte inn mat og drikke, og gutta visste veien.Det var en utrolig flott opplevelse.På den tiden var det ikke vanlig at jenter brukte langbukser så vi hadde nok skjørt vi jentene.

Vi tente i ovnen og hadde en lang og koselig kveld sammen.Alle var trøtte da vi skulle finne sengplasser..

At Kirsti og Jonas skulle dele seng var nok en selvfølge.Med Arnt og meg var det mere usikkert....MEN det endte med at vi delte overkøya.

Dagen etter spiste vi en god frokost.Skravlet og prata.Om løst og fast.

Da var det at Kirsti utbrøt
- Ka dåkk trur førr et folkprat det skal bli når folk ser oss kjæm ned?

- Ja,eg har no i hvert fall god samvettighet,sa ho.
- Eg og,sa kjæresten hennes.

Eg kjente at eg vart både varm og kald.
Kikka nervøst på Arnt.
Men eg sa INGEN TING.
Det gjorde heller ikke Arnt.Og begge var vi nok rosa i kinnene.
Så sånn endte min livs hyttetur.Og eg hører enda den trillende latteren til Kirsti!!!!!!!



1 kommentar: