søndag 27. mars 2011

ALENE

I dag er eg alene.Det er søndag og snøen har stengt meg inne.Rullestol og snø er ikke noe for meg.Denne uka har eg bare sett støttekontakten som henta meg på onsdag.Det er greit å komme seg ut å handle.Utover det har hjemmesykeplein vært og levert en ukes dose medisina.Mens hjemmehjelpen har skifta på senga mi.Så dere skjønner - eg lev et SPENNENDE liv.Men eg har ingen nød.Eg ser fram til at det skal bli bedre føre - da er det så mye enklere å fungere.

I dag er eg alene,men det er ikke noe enestående i det.Eg depper ikke av den grunn og eg har lært meg å leve slik.Mens eg tenker på andre som lever i fellesskap og krangler så fjæra fyk.DET ville vært en vanskelig situasjon!!

Det å være alene betyr ikke at en nødvendigvis føler seg ensom.Lars Monsen velger til tider å leve alene i naturen.Og mange med ham.Når sykdom hindrer en i å komme seg ut av huset lærer en også å leve med det.Det handler bare om å VILLE LEVE.Da blir hver eneste dag en gave.Og så bidrar det til en oppsving av kreative evner...

Det er dumt å ta seg selv for høytidelig.For innerst inne er vi alle like.I hvertfall NESTEN alle..



1 kommentar: