torsdag 17. mars 2011


KREM DELUXE

Eg var VELDIG usikker da eg var 15 - 16 år.Syntes nok eg så mer voksen ut med en røyk.Og på den tiden var det ingen som sa at det var farlig.Spesielt dyrt var det heller ikke.Så eg begynte å røyke allerede da...

Frua var, som nevnt før, skrøpelig til beins.Leiligheta lå på toppen av huset og hun pleide å ha pause midt på dagen.Ho brukte stokk og eg hørte alltid når ho var i anmarsj opp trappene.Det ble akkurat tid til en røyk før ho kom fram til kjøkkenet!!! Snakk om at en kunne være utspekulert.Nå skjønner eg at ho kjente vel røyklukta på lang lei.Ho røkte ikke sjøl.Men ho sa ALDRI nole på det...

Vidunderet mixmaster hadde eg aldri brukt før eg kom dit.En dag hadde frua bestilt krem og eg starta maskina.Mens eg lente meg tilbake på stolen ved kjøkkenbordet.Og tente meg en røyk.Aner ikke HVOR lenge eg satt å kosa meg med røyken.Men etter ei stund tenkte eg at no var kanskje kremen ferdig!!!Og det stemte - den VAR ferdig.Men det var IKKE krem i bollen.Det var en svær smørklump.Den dagen gråt eg og var skjelven da eg måtte vise fram resultatet.

Om frua ble sint?Neida - ho tok det humoristisk og eg måtte ned i butikken å hente ny fløte.Og kjenner eg sjefen på kjøkkenet rett så ble smørklumpen brukt til noe fornuftig..Men ho piska kremen sjøl den dagen!!!!!!!!!!


3 kommentarer:

  1. Så artig å lese det du skriver Sylvia,du må bare fortsette:-)

    SvarSlett
  2. Ja samme her. Skulle gjerne vært tilstede når den kremen vart piska.

    SvarSlett
  3. Den der hardkremen har e og laga, en gong!!

    SvarSlett