lørdag 26. mars 2011


Det gode liv?


Livsglede.Det er viktig.Men hva er egentlig livsglede?

Eg trur det er å være glad for at en lever fremdeles når en våkner om morgenen.Å finne glede i å gyve løs på dagen.Uansett hva den måtte by på...

Det rare er at personlig er eg mer opptatt av dette temaet enn eg var FØR eg ble relativt alvorlig syk.FØR tenkte eg ALDRI på at eg VIL lev e ei stund til.Det tenker eg på hver eneste dag nå.

Det gode liv kan være så mangt.I min lille verden er det å klare seg sjøl sånn noenlunde helt topp.Eg grei ikke å vaske huset,men eg er i stand til å bidra til at det er nødvendig !!
Å vaske og rydde.Synes sjøl at eg er brukbar til å holde sånn noenlunde orden.Mye flinkere enn da eg var i 20 - årene!!!!!!!!

Livsglede er - for meg - å godta det livet eg har.Å finne alternative løsninger.Å gå i dusjen selv om eg har bare ei hand til å tørke meg med.Eg skal love dere at det siste er til tider problematisk!!Dessuten har eg rullestolen foran dusjen med alarmen i lommen på stolen.Skulle eg skli er det bare å trykke på en knapp.Det er en løsning for det meste.Tror eg.

Tap av livsglede TROR eg er å gremmes over alt som skulle vært annerledes.Eg er lei meg fordi det er vanskelig å kunne dra ut å reise nå.Men eg er ikke NOK lei meg til at det skal ødelegge livet mitt.De siste 4 årene har eg vært EN GANG med taxi til Molde.På sykehuset...Men eg reiste da ganske mye før.Og eg har faktisk opplevd så mye i livet mitt at eg trur ei bok kunne blitt en bestselger...men det er en annen historie.

1 kommentar:

  1. Ja Sylvia no e du så godt i gang at du kan likegodt skriv ei bok!

    SvarSlett