mandag 28. mars 2011


MAMMA

Vi fikk beholde deg i vel 40 år av mitt liv,men likevel var du for ung til å dø.Du ble bare ett år yngre enn eg er i dag.

Du hadde en dramatisk barndom og det er vel først nå at vi ungene dine forstår HVOR vanskelig du hadde det.Du mista faren din som 6 - åring og da du var 14 stelte du din egen mor og la henne i kista.Åtte søsken ble splitta og du ble igjen hos en eldre bror.Du ble senere enslig mor som 20 - åring og det måtte være tungt slik tiden var da.

Eg minnes fra barndommen ei mor som arbeidet både natt og dag!Du fikk panikk dersom ikke kjøkkenmattene lå ordentlig,og du arbeidet som en maur for å holde oss ungene i orden i forhold til klær og det at vi skulle "oppføre oss" skikkelig.I dag skjønner eg hvorfor enkelte ting ble så viktige for deg....

Eg trur du fant trygghet i pappa,og du skjemte han vel egentlig litt bort.Skulle og måtte gjøre ALT sjøl.Men du var flink,mamma.Du laga fine klær til oss,du SKRUBBA oss rein i balja om lørdagskveldene,du laga all magten sjøl.ALLTID.

Da pappa døde var du bare 46 år.I dag er eg glad for at ENDELIG tok du hensyn til deg sjøl og tillot deg å bli forelsket!!Hvilket du også gjorde noe med.Du ble kjæreste med Arvid inntil du døde 63 år gammel.Og eg unner deg det av hele mitt hjerte.

Eg skal ALDRI glemme deg mamma.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar