tirsdag 22. mars 2011

Om eg kunne gå

Om eg kunne gå ville eg ha reist til Skagstad EN gang til.Eg ville ha sett huset ved fergeleiet.Kanskje fått besøkt leiligheten der eg var hushjelp.Sett hva som erstatter butikken i første etasje.

Eg ville gått veien fra fergeleiet og runden til eg så husene til storbonden som eg henta melk hos.Undrer meg på om gården fremdeles blir drevet.Videre ville spaserturen ha gått rundt svingen til kirken.Dit ville eg gått og sett på gravstedet.Mintes folk eg var glad i.Tror det er mange der.Men sånn går livet videre - nye generasjona kommer og går.

Etter besøket ved kirken ville eg ha gått videre og snust inn minner.Eg foretrekker da å tenke på de GODE og heldigvis er det slik at det er det eg har mest av.På min ønskeferd står også Graddholmen.Der brendte vi bål og sang i fine sommerkvelder.Guttene hadde litt på lomma og vi jentene fikk også en smak.På Graddholmen var det flørt og gode opplevelser - og eg trur mange har spesielle minner derfra.

Etter besøket på holmen ville eg ha snudd og gått for å se på Bakken.Et gammelt og stort hus hvor eg bodde på hybel.Det er sikkert holdt vedlike av eierne.Og noen av slekta til Skagen bor kanskje der...

Om eg kunne gå ville det blitt en utrolig tur.Eg prøver å gjøre den turen foran en pc - og eg har lært meg at også DET kan være en opplevelse...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar