søndag 6. mars 2011

Å leve det er å elske

Kjærlighet er et vakkert ord.Men kjærlighet er ikke nødvendigvis større alt etter hvor mange ganger en gjentar:Eg elsker deg...

...eg er en - av mange - som har vanskelig for å uttrykke disse tre ordene.Det er synd,men eg trur det har sammenheng med hvilket liv en har levd.Eg kan knapt huske å ha hørt de ordene i oppveksten.Ikke fordi eg ikke var elsket som barn,men fordi det ordet ikke ble brukt.Min mor var bare et barn da ho mistet begge foreldrene.Ho måtte bli voksen da ho var 11 år.Min far var inngrodd ungkar da de giftet seg.Livet besto ikke av så mange fine ord,men eg vet likevel at våre foreldre var glade i oss.De manglet bare språk for å fortelle det og det er en arv eg gjerne skulle vært foruten.

Fordi den arven stadig videreføres.

Om noen skulle lese dette så er det mulig de synes eg er ALT FOR personlig.Det gjør ingen ting.Ingen,verdens ting.Fordi eg tror og håper det kan være en oppvekker for mange.Eg trur nemlig ikke at det er bare eg som har det sånn...Og det er lenge siden eg tok meg selv høytidelig.

Kanskje er det en av årsakene til at eg har levd alene mesteparten av mitt voksne liv.I så fall er det jo en katastrofe!!! Husker en eg kjente som sa at han ville høre de ordene.På nordnorsk.Eg lærte det aldri.Desverre.

Dette ble en komplisert tekst.Ord for dagen.Og det har IKKE klikka for meg.

Til dere mine tre unger og like mange barnebarn:EG ELSKER DERE.

3 kommentarer:

  1. ÅÅåå mammami, nå får jeg tårer i øynene. jeg vet at det er vanskelige ord for deg og vi er ikke så god på å bruke de så ofte som vi kanskje burde..vi viser det jo allikevel, men det betyr allikevel mye å se at du skriver de ordene her. jeg elsker deg også mamma <3

    SvarSlett
  2. Har endelig pløyd meg gjennom bloggen din, og i dette innlegget kjenner jeg meg igjen. Det å si at jeg elsker deg har ikke vært så lett for meg, men jeg har fått meg ei kjekk kone som har lært meg det.

    SvarSlett
  3. Så bra,Tore!!! Nei ble vel kanskje ikke brukt så store ord hjemme hos deg heller....Du er heldig som har ei flott og grei kone - hadde vært moro og truffet dere..

    SvarSlett