onsdag 2. mars 2011


MARS

Det har vært en lang vinter.Snøen kom så alt for tidlig.Eg ha bodd her i Nordvest i 20 år.Kan ikke huske at vinteren har vært så lang som dette...men nå er det mars.Heldigvis.

Den siste uken har eg ikke vært i form.I dag var eg hos legen han skulle bestille en CT - undersøkelse.Det vel "hauet" det er noe galt med - nå igjen!!!! Eg avventer prognosen til eg ha vært på sykehuset.Har sagt fra til legen at eg har ikke tid til å dø enda.Ja,eg bærre spør - hvem har tid til det? - Eg holder da på å skriver blogg,sa eg. - Så bra,sa Askil.Ja,hva skulle han si?Det er ikke sikkert det alltid er like lett å være lege heller...

Eg var hos Elgsås å kjøpte kokt rogn og 6 torsketunger da er var ute.Det kosta nesten 170 kr.De tar seg godt betalt de som selge fisken fra butikk.Men nesten et kilo rogn bli mye pålegg når den deles opp og fryses.Det gjør ingen ting om den koster så mye.Så lenge det er dekning for det på kontoen.Fisk er bedre enn kjøtt.

Som alltid når eg er hos Askil var det veieseremoni.46 kilo i dag.Han rister litt på hodet og skriv det i journalen.Eg er for tynn og eg vet det.Like godt som de som er for tjukk vet det.Eg jobber med saken.Men har jo aldri vært så mye over 50 kilo.Det er vel bare sånn eg er.

Min dag har ikke vært særlig spennende,men den er i det minste MIN.Eg har farta i bil både hit og dit,og eg har bruka litt penger.Fylt opp keno - tippinga mi.Kanskje er eg så heldig at eg vinner litt.Gjør eg det IKKE så har eg i det minste spenninga!Og vinn eg så bli det et tilskudd til ungan mine.Det siste er drømmen min.Folk flest i min generasjon har i det minste et hus eller en leilighet som ungan arver.Men eg har dessverre ingen av delene...

Da eg begynte å skrive hadde eg ingen anelse om HVA eg skulle skrive.Det ble nok et sammensurium av tankespinn.Det er bare ok å feste tanker til papiret noen ganger.Og så er det jo helt frivillig dersom noen vil lese det...



1 kommentar:

  1. Krysse fingre for at det går bra md CT scan...du er nå en hardhaus, så det går vel denne gangen også. glad i deg mammami klem

    SvarSlett