onsdag 6. april 2011

LENGSEL

Begrepet "lengsel" kan romme så mye.Og - ikke minst - det er situasjonsbetinget.

Eg innbiller meg at dere der ute (med noen unntak) lengter etter ferie,finvær til å gå en tur,en kveld på byen - litt action i hverdagen.Og det skal dere fortsette med.Det å realisere sine drømmer er og et resultat av lengsel,og det er viktig å gjøre det når en KAN.

For meg er lengsel det å kunne gå en tur i Kringsjå,rusle rundt i byen,ta en tur hvor eg kan se havet og fjæra.Å kunne bruke hendene til å gjøre håndarbeid - å kunne ha en kjærest som kunne dele hverdagen min.Og så lengter eg tibake til å være fri for smerter...

Uansett hvordan vi har det og hvilke forutsetninger vi har, så er det utrolig viktig at vi godtar hverandres svakheter.For svakheter - det har vi alle.

Ja,lengsel kan være så mangt.Den er nok en form for drivkraft i oss alle.Selv om eg har fått livet snudd på hodet er eg utrolig glad i livet.Og eg håper på enda mange gode dager.Ikke minst nå når våren er like rundt hjørnet.

Det ville vært fint om eg kunne reist nordover en tur.Eller til et varmere land.Men eg tviler i skrivende stund på at eg får oppleve det.Da kan det være godt å skrive om opplevelser eg HAR hatt.Det hjelper utrolig godt på motivasjonen for å leve.Og det gir meg perspektiv....selv om eg kanskje ALDRI slutter å lengte.Det finns alltid en grunn.Og det er nok bare en sjøl som kan gjøre noe med det.Selv om det kunne vært artig med litt drahjelp,,,,,


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar