mandag 4. april 2011

JENNY

Eg hadde en nabo som bodde vegg i vegg med meg.Det er over 4 år siden.Jenny.

Jenny var tredve år eldre enn meg,men vi ble en slags venninner.Ho var vel 90 år da ho døde,men ho var i virkeligheten tidløs.Og god.Selv om kanskje mange syntes ho var litt "streng".Og så var ho utrolig søt! Pent kledd for enhver anledning,fikk håret stelt jevnlig og var i det hele tatt MED....

Ho var veldig glad i å lese.Innimellom kom ho innom meg og lånte bøker.Leverte de gjerne tilbake bare etter et par dager...og ho var altetende i forhold til litteratur.Selv om ho vel likte best å lese fra gamle dager.

Jenny bakte vidunderlige kaker.Og eg fikk ofte en smak.Det hendte at eg våkna fra middagskvila mi og da sto det et fat med noe godt på kommoden eg hadde i gangen.Det hendte også ofte at det sto smørbrød der.Hjemmelaget loff med lekkert pålegg.Da hadde ho nok hatt besøk av klubbvenninner eller slekta.Og så pleide ho å gi bort bakst til "de gamle" som ho sa! Jenny ble over 90,men rakk ikke å bli gammel...

Etter at eg ble syk måtte eg flytte til en mere egnet leilighet.Men jamen kom ho Jenny på besøk med smaksprøver av julebaksten.Til den andre siden av byen...

Jenny og eg hadde mange gode samtaler.Ho skjønte det meste.Nå er Jenny borte,men eg tror ho levde et godt liv.Det er nok flere enn eg som savner henne....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar