søndag 3. april 2011

Bok?????

Eg har levd et innholdsrikt liv.Flere har sagt at eg burde skrive bok.Eg vet ikke.Det er vanskelig å finne ut hvor en skal starte.Og slutte...

Eg har god tid, så kanskje eg prøver.Det er god hjernetrim,og en forstår seg sjøl bedre.Det merker eg allerede siden eg begynte med denne bloggen.Hvorfor skjedde det som skjedde,og hvorfor ble eg slik eg ble.Antagelig er opplevelsene en har knyttet til hva slags liv en får.Og vi gjør alle mye dumt i løpet av et langt liv.Men det er viktig å tørre å leve.Så da så.

Vi er vel alle påvirket av den generelle utviklinga rundt oss.Vi får inn informasjon fra alle kanter om verden utenfor stuedøra.Eg var voksen første gang eg så en neger.No er det ikke lenger lovlig å bruke benevnelsen "neger",men det var da ikke noe negativt med benevnelsen før.Det som var feil var det at eg trudde ALLE negrer bodde i Afrika!NÅ har eg skjønt at det bor fargede mennesker i hele verden.Til og med i Norge.

Joda,verden har forandra seg siden eg ble født i 1947.Noe til det bedre,andre endringer kan en sette spørsmålstegn ved.

Om eg kunne klare å skrive ei bok som kan fortelle noe om hvordan hverdagen for folk flest har endret seg,så kanskje eg prøver.Men det blir i såfall ikke i form av denne bloggen.Den som lever får se...


1 kommentar:

  1. Hei!
    Bok går vi førr!
    Syns du har absolutt ett forfatter talent,lika å les ke du skriv!!
    Løkke tell;)
    Å bi dæ ikkje bok,så e jo blogging skøy!
    Klæm Beate

    SvarSlett