fredag 29. april 2011

Gammel vane....

Enkelte gamle vaner kan være "vond å vende".Eg er ikke større enn at eg innrømmer det.Den siste uken har eg sloss mot røyken.Veldig.Eg prøvde først med en øvre grense på tre for dag.Etter noen dager ble det fire og nå er det fem,kanskje seks.Det er faktisk godt mulig å være så svak etter 50 år som nikotinslave.

Men eg er fast bestemt på at denne gangen skal EG vinne.Har en pakke med ti eller kanskje tolv,men da er det tomt.Dere som aldri har vært avhengig av den kvite lille pinnen har ikke mulighet til å forstå dette.Heller ikke leger.Å komme i ambulanse på sykehus i en eim av røyklukt er IKKE morsomt!!! Det er VEMMELIG.Og drar selvbildet ned noen hakk.Eg VIL ikke...

I skrivende stund sliter eg fremdeles for å bli ferdig med den.Eg ha kjøpt røykeplaster.Det ligger enda i skuffen fordi eg trodde eg kunne være så viljesterk at eg trappet ned helt frivillig.Men tror ikke det gir meg annet enn en utsettelse.

Kanskje er det NOEN som kjenner seg igjen her.Kanskje er det noen som synes eg er svak.Det får så være.For DENNE kampen SKAL eg vinne....

1 kommentar:

  1. Stå på- du klarer det hvis du virkelig har satt det deg fore....

    SvarSlett