onsdag 6. april 2011

En lærer så lenge en har elever

Eg savner det å være lærer.Alle elevene eg har starta med i 1.klasse husker eg
fremdeles ,både deres pesonlighet og deres navn.Det var så absolutt ei både lærerik og fin tid.Noen husker eg selvsagt ekstra godt - av ulike årsaker....Her noen gullkorn:

Brev fra elev,7 år

"Eg synes du er snil.Fordi om du har gule tener".
Dette utsagnet resulterte faktisk i at eg gikk til tannlegen og fikk laga bro på hele gliset!!!! Og det er HELT sant.

X

To gutter i 2.kl. hadde krangla og da friminuttet var slutt var de ikke helt ferdige.Bestefaren til den ene var en kjent mann og det var ikke fritt for at eleven likte å fremheve det.(navn på eleven er IKKE identisk med personene)

Kim til Ben:

"Bestemora di er vaskekjerring hos bestefar".

Ben:

"Ja,men ho skal slutte for ho får så dårlig betalt"

X

Vi er nå i 1. klasse og arbeider med bokstavinnlæring.Pleide å skrive noen bokstaver på tavla som de skulle lage ord av.Oppgaven var muntlig.Her en oppgave som fikk et utrolig resultat m.h.t. bokstakunnskap,de hadde lov å bruke samme bokstav flere ganger i orda:

B U I V E T N R L K N S O

Mange rakte hånda opp og kom med ord som bil,sol,vei osv.La merke til at EN av guttene som eg visste var veldig flink IKKE kom med forslag. - Du da,spurte eg ,har ikke du noen forslag?

Gutten kikka på meg.Brukte litt tid.Hvorpå han sier i en litt hånlig tone -
UNIVERSITETSBIBLIOTEKET.

Det er bare helt utrolig,men historien er sann.Dessverre er han en av de få elevene eg ikke vet noe om siden han ble voksen.Men han kan ivertfall LESE...

X

Elevene i 2.klassen hadde i oppgave å tegne hver sin tegning.De skulle stille tegningene ut og så kåre den mest spennende uten at det skulle taes hensyn til noe annet ...En av guttene hadde laget ei spesiell tegning,men husker idag ikke av hva.Men GUTTEN husker eg veldig godt! Han hadde fantastisk god humor...

Tegningen hans var undertegnet med Fan Gokk.
- Hva er det du har skrevet?spør eg.
- Veit du ikke hvem Van Gogh er? svarer gutten.Og han var maks 8 år!!!!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar