fredag 27. mai 2011

Lykke

Lykke?Hva er egentlig det?Vi mennesker har nok mange ulike definisjoner på dette flotte ordet.Fordi vi har forskjellige oppfatninger om livet - og ordet!

Det å leve et noenlunde godt liv oppleves jo også forskjellig.Eg føler at det å få våkne hver morgen og stå opp av senga er stort.Klarer eg å yte noe eg ikke klarte dagen før gir det også en god følelse.At ungene har det rimelig bra er også viktig.Og det samme gjelder selvfølgelig barnebarna..

Men er vi flinke nok til å sette pris på dette livet?Sutrer vi over småting og glemmer vi ofte at vi tar det meste som en selvfølge?Kanskje gjør vi alle det.Det er en del av det å være menneske.

Eg sjøl har en tendens til å tenke på hva eg IKKE kan få gjort.Men HELDIGVIS så har eg fremdeles evnen til å stoppe tankegangen når eg opplever det.For eg vet så inderlig vel at det har INGEN hensikt å dvele ved det eg ikke mestrer...

Det er utrolig hva en kan finne på å gjøre dersom verden blir snudd opp ned på grunn av sykdom!!!For mitt vedkommende har det å skrive blitt en slik aktivitet.Og så har eg fullt opp med tv - program.OG tipping.Keno er topp - trekning hver kveld.Året rundt.DET er min form for utskeielse.

Eg reiser ikke på ferier til utlandet,får bare greie seg med keno i stedet.Så kanskje eg kan vinne litt slik at ungene kan få noe.DET ville vært flott å oppleve.Eg hører om folk som reiser på ferier,det ene året mer eksotisk enn det forrige.Eg gjorde det sjøl og før.Det gir et kick,men egentlig ikke stort mer.Da eg var ung var det INGEN eg kjente som reiste utenlands på ferie.Men eg kan ikke erindre at folk flest var mindre lykkelige...

En kommer ikke bort fra at lykke til en viss grad er knyttet til materielle ting.Det er godt å legge seg om kvelden uten å tenke på om en skal klare å betale husleia.Veldig godt.Det vet eg for det har ikke alltid vært sånn.Men om eg ikke hadde opplevd bekymringer så ville eg vel manglet evnen til i det hele tatt å TENKE på hva LYKKE er.Lykken er også helt klar å bry seg om noen og at noen bryr seg om deg!!!!!!!!!!!!!!!

Vi kan ikke kjøpe lykke,men vi kan forvalte den som vi sjøl vil.Og vi får ingen ting med oss dit vi skal.Bortsett fra ei skjorte...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar