søndag 8. mai 2011

En invitasjon til livet

For et par dager siden fikk eg invitasjon fra ei venninne i nord om å komme på besøk.Det er første gang på snart 5 år at noen sier noe sånt til meg.Og eg har tenkt mye på det....

Ho er ei tøff dame - har forresten ALLTID vært det - og uansett hva som skjer så glemmer eg det aldri.Eg har et håp om å bli i bedre slag etter at eg er ferdig i Trondheim.Eg TRUR at det blir enten eller - i mellomtiden må eg bare "slå til".

Eg har ikke vært nordover på 5 år,og når sommeren kommer har eg like lyst på en tur dit som de fleste andre.Men eg er avhengig av LITT hjelp..Eg går litt på et vis,men venninna mi har bil og da er det jo mulig å komme seg litt rundt selv om eg er dårlig til å gå.Det skal stort sett bare litt mer tålmodighet til.Det er flere praktiske ting som må i boks for at eg skal kunne gjennomføre det,men eg har VELDIG lyst,uansett!

Dette siste året har vi hatt 6 md vinter her på traktene.Den har vært ubeskrivelig lang.For det nytter ikke å komme seg ut i rullestol når forholdene er slik.Men eg trøster meg med at eg har bodd her i over 20 år og vi har ALDRI hatt så lang vinter her.Så da får en bare krysse fingre for tiden som måtte komme.

Uansett.Eg er et sommermenneske.Og eg har mine drømmer i behold.Så da gjenstår det å se om eg får sjå Aldersundet igjen.Det ville være fantastisk!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hei Sylva (uten i)
    Artig å les bloggen din!
    Klart du skal komme deg til Aldersundet igjen!
    I mellomtiden kan du opprett en flickr-profil på www.flickr.com og gi meg brukernavnet ditt så skal eg gi deg tilgang på litt ferske Aldra - bilder fra påsken i år!
    Hils dine kjekke jenter! hilsen Torbjørn, Turid hilser

    SvarSlett