torsdag 2. august 2012

Engler finns de?

Da eg mista håndskrifta mi søkte eg om å få pc via hjelpemiddelsentralen.Eg fikk avslag.Med begrunnelse i at eg kunne snakke og da trengte eg ikke en sådan....Eg fortalte det til ei hyggelig dame fra hj.sykepleien.Tre dager etterpå kom ho på besøk sammen med en mann.Eg hadde aldri sett mannen før.Han hadde med seg datautstyr til meg,monterte det opp og eg kunne begynne å skrive igjen.

Eg vil fortelle dette FORDI eg synes det er utrolig at det fremdeles finnes slike mennesker.Der og da var det ikke mindre enn et mirakel for meg.Og det bidro til at livet mitt ble verdt å leve igjen.Eg glemmer det ALDRI.Han ville ikke ha betaling av meg.Han syntes bare det var artig at han kunne gjøre dette for meg - et vilt fremmed menneske.

Engler finns de? Ja det gjør det :-)

2 kommentarer:

  1. Er det verkelig sant at du fikk en sånn begrunnelse fra en offentlig etat når du søkte om hjelpemiddel etter et hjerneslag??? Når dette hadde tatt fra deg muligheten til å kommunisere skriftlig!!!! Anket du ikke avgjørelsen?
    For å si det forsiktig, nu ble jeg temmelig forbauset......

    SvarSlett
  2. Ja Inger det er nok riktig.Formulert slik eg skriv det her!!Nå har eg venta et halvt år for å få ny rullestol til innebruk.Og det er ingen overraskelse om eg må vente et halvt år til.Selv om eg har betennelse i halebenet stadig vekk p.g.a. at den eg har nå er null verdt når det gjelder sittecomfort....

    SvarSlett