søndag 12. august 2012

Takk Gud

Eg takker Gud fordi....

- eg  er født på Aldra.Ei lita øy med trygge oppvekstvilkår i midten av det forrige århundre
- eg bor i Norge,et av verdens beste land
- at vi har flotte representanter for vårt kongehus
- vi har gratis utdanning til alle barn
- vi har lover og rettigheter som beskytter oss
- vi har fastleger,og når vi er mye syk ei ordning som gjør at vi slipper å betale for det som overstiger et   minstebeløp
- vi har gratis opphold på sykehus og får dekket reiseutgifter når vi trenger hjelp
- vi har ordnede forhold med alders -,syke - og uførepensjoner
- vi som er kronisk syke har gratis hjemmesykepleie
- vi har elekrtisk utvalg av utstyr i alle farger og fasonger
- vi har toalett og bad i hjemmene
- vi har mat i kjøleskapet
- vi har økonomi som gir oss mulighet til å "sløse" litti sommmer
- vi reiser jorda rundt på ferie
- vi har siste mote i klær og sportsutstyr
osv,osv,osv

De FLESTE av oss har ingen nød.Men vi syter og klager over bagateller.Og det siste er at det har vært RAMASKRIK over noen fattige rumenere som har bodd i skogen rundt om i landet.VI er jo en utrolig sivilisert nasjon.Og vi kan da ikke godta å ha naboer fra Romania i nærmiljøet.Noen UKER i året.Det er mulig eg er naiv.Men det får så være.Eg synes det er viktig å ta seg til å tenke.På HVOR heldig vi er og ikke minst
- hvor EGOISTISKE vi er

5 kommentarer:

  1. Naiv, vel e sleg me med i takken, vi e heldige som bor i et fredelig hjørne på kloden, ikke har vi naturkatastrofer å snakke om, vi velger sjøl de politikerne som vi ønska ska styr og stell i landet og vi kan si ka vi mein om ka vi vil...Vesst vi e mesfornøgd med dem kan vi bytt dem ut, eller still tel valg sjøl:)..

    SvarSlett
  2. Hei !
    Jeg fant tilfeldig bloggen din. Synes du har mange fine betraktninger.
    Legger deg til min logopedblogg. Inspirasjon til andre i samme situasjon.

    mvh Bjørg Meland

    SvarSlett
  3. Så hyggelig Lileba - skal finne din blogg :-)

    SvarSlett
  4. Du finner den her, beklager at jeg ikke la ved adressen..
    http://logopedene.blogspot.no/

    mvh Lilleba

    SvarSlett