lørdag 18. august 2012

Sittedans og bingo :-)

Eg ser i dagens avis at Barmanhaugen eldresenter annonserer ukens begivenheter.

Mandagen starter med "sittedans" på formiddag og bingo på ettermiddag.Kreative krefter på høyt nivå i helsesektoren...

Eg lurer først og fremst på NÅR blir vi mennesker "eldre".Når vi er over 60,når vi trenger rullestol eller når vi mister evnen til å ha egne meninger,drømmer og tanker?? For hva i all verden er "sittedans" ??????? Og HVEM deltar på dette? Eg bare spør.Fordi eg er nysgjerrig.Bingo på "hjemmet" er sikkert kjempegreier.Det er god trening i å følge med på tall som blir ropt opp.Og så er det jo sosialt også :-) Men
SITTEDANS  - det er et begrep eg aldri har hørt om før,og eg tviler sterkt på at eg tar taxi til byen for å delta...

Fri og bevare meg for å plassert på et sånt sted.Da vil eg heller ha en pille !! Og det mener eg.Eg gjør flere ganger daglig bevegelser med armene fra rullestolen.Men å kalle det DANS er vel i drøyeste laget.Eg spiller IKKE bingo,men derimot spiller eg KENO.Og litt har eg faktisk vunnet også.Og så er det litt spennende.

Eg er BÅDE over 60 og eg er avhengig av rullestol.Men kjenner meg ikke igjen under begrepet "eldre" slik eldre blir satt i båser.Det blir sikkert trivelig på sittedansen på mandag.Men EG kommer IKKE :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar