torsdag 23. august 2012

Omsorg? Javel....

For en tid tilbake skrev eg om husleieøkning av den såkalte "omsorgsboligen" eg leier av kommunen i Tidens krav.Avisa tok tak i "saken" og eg sto frem i en reportasje i gårdagens avis.Hvilket eg synes er VELDIG positivt av avisa :-) De hadde også omtalt saken i dagens avis under lederen.

Eg ble overasket da eg leste nevnte reportasje fordi det kom fram opplysninger fra boligbyggelaget som eg IKKE var klar over.Nemlig det at kommunen betaler ei leie for boligen på kr 3995 pr md INKLUSIV trappevask,kabeltv og vaktmester.Og dette er den totale utgiften kommunen har på boligen.

Eg betaler husleie til kommunen på kr 7107 EKSKLUSIV ovenfor nevnte tjenester.Tilsammen kr 7401.Altså har Kristiansund kommune netto fortjeneste på min husleie på kr 3406 pr md.Hvilket tilsier en årlig ren inntekt for kommunen = kr 40.872.Fra Sylvia Hansen.Uføretrygdet etter ei massiv hjerneblødning for 5 år siden.

Boligen ble bygget på 70 - tallet.Med unntatt et strøk maling FØR eg flyttet inn har det ikke blitt brukt ei krone på oppdateringer.Det er ikke nok stikkontakter,sikringsskapet er på grensen,baderomsinnnredning måtte eg kjøpe sjøl.Gulvbeleggene er ca 40 år.Er det DETTE som er politikken til arbeiderpartiet ?? Ja da har eg sannsynligvis stemt grundig feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar