søndag 1. april 2012

"Det e min stol"

I årenes løp har eg tilbrakt x antall måneder på sykehus og lignende institusjoner.Det finnes ALLTID minst en person (ofte kvinne) som tar seg sjøl veldig høytidelig! Vi har ei her og.Som sitter og sover på beste stolen i stua foran tven.Og som ikke bare venter,men FORLANGER at alle vi andre skal innrette oss etter henne.Sånn at ho får "stolen sin" :-))

Eg har i morgen vært her i to uker.Og eg tror eg har lagt litt på meg,og ifølge medpasienter ser eg friskere ut i fjeset.Det siste skyldes bare EN ting.Eg er ute i garasjen noen ganger hver dag,mens de fleste ikke har vært utom døra siden de kom hit.Så si ikke at det å røyke har BARE negative konsekvenser...

Dette er virkelig et flott sted å være.Har ikke fått samme middagsrett to ganger siden eg kom hit - og uansett hva som står på menyen er det godt.Eg tror eg har spist mer på to uker enn eg har gjort på to md hjemme!!!!!!!!!!!! Lager meg ekstra kveldsmat som eg tar med meg på rommet hver kveld - hvilket blir avrundet med styrkedrikk som de lager på kjøkkenet.

Samtlige som jobber her er bare praktfulle mennesker - og ikke minst - svært dyktige.Eg kunne ikke hatt det bedre.Det blir vel ikke så mye behandling i påsken,men har mye å si for meg at eg får regelmessig mat ennå ei stund.Håper på at eg skal få så mye overskudd at det blir mere fart på menyen når eg kommer hjem.

Ellers er her mange trivelige medpasienter å prate med,så eg har ingen "fare".De fleste som var her da eg kom er reist,men nye kommer stadig til.Vi har god dialog - men ho med STOLEN har eg gitt opp å forstå.Men det er eg ikke alene om :-))))))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar