fredag 27. juli 2012

D bi likar i mårra

Hvis eg hadde en skjult bankkonto ville eg ha reist til et dertil egnet sted med INTENSIV trening over en periode.Eg VET IKKE om det kunne ha hjulpet så mye,men det ville vært verd utfordringen å prøvd det....det å kunne gå litt bedre og det å kunne bruke kroppen mer ville vært FANTASTISK.

Det sies så "vakkert" at penger betyr ikke alt,men det er en sannhet med modifikasjoner.Penger er inngangsbilletten til svært mye i denne verden - i hvert fall når en IKKE har dem.Akkurat nå trodde eg at eg var kommet litt "ovenpå" - da kom kommunen med ei økning på 1225 md i husleia.14700  pr år.Det er nok til at eg kan kullkaste absolutt alle planer om "å gjøre noe" i året som kommer...Og ja: Det er litt bittert.

Livet kan føles litt urettferdig,og ALLE har sitt.I en større sammenheng er eg GLAD.For at eg bor i dette landet og for at eg har en pc og bruke når eg har behov for det.For at eg i det minste fremdeles har evnen til å glede meg over det meste...

Men du verden det var godt å sutre litt.
Det bi likar i mårra :-)

2 kommentarer:

  1. Sånne "hjertesukk" kan være reine balsam for sjela en gang i blandt. Det er nok ikke lett for de som er mobile og med full arbeidsevne, de som kan skaffe seg inntekter til å komme seg de de ønsker, eller til noe så selvfølgelig, til å trening og rekreasjon, å forstå hvordan det føles å ha for lite bestandig. Det å "sitte fast", men likevel måtte være fornøyd, være takknemlig...Klart det er lov å "sutre" litt. Det hadde vi nok gjort noen og enhver om vi hadde vært i dine sko.
    Jeg tror ingen faktisk ingen har rett til å dømme noen andre før en har prøvd å være i den andres sted en stund.....Ha det bra og lykke til kjære Sylvia. klem

    SvarSlett