onsdag 24. juni 2015

EN ETTERLENGTET BYTUR

Vi er kommet  over st.hans - der er sommer,men fortsatt kjølig.Det er stor forskjell å kunne gå til byen og kjøre rullestol.Men det er VELDIG bra at det siste er mulig.Men tror eg må investere i Helly Hansen - dress.Fordi det er utrolig kaldt å bare sitte seg gjennom gatene :-)

Butleren var sammen med meg og det var veldig ok fordi det er så lenge siden eg har vært så langt ute å kjøre.Vi dro via Dalebrekka og den ruta har eg aldri "gått" før.Masse vakre planter/blomster underveis - i det hele tatt en flott opplevelse.

Det er mange fine butikker,men ikke mange som ønsker rullestolbrukere som kunder.Når en ser hvor vanskelig det er å komme INN i de fleste av dem.Men HELDIGVIS er "senteret" tilrettelagt for at også vi i min situasjon kan handle.Men ikke heller der er det plass for kunder med stol.På parfymeriet velta ei hylle med ting som HELDIGVIS ikke var knuselig.Og ho som ekspederte meg tok det med et smil.Og HANDLE - DET gjorde eg.Eg ga blaffen i hva ting kosta og kjøpte det eg hadde lyst på.Med gooood samvittighet.Og hva eg kjøpte? Det husker eg nesten ikke :-)
Butleren min var lettere sjokkert av meg,men vi hadde det faktisk utrolig artig.Det er så lenge siden eg var i en matbutikk av denne størrelsen at eg var sikkert kulerund i auan.

Det var et ganske så yrende liv i byen.En crusebåt ved kaia og storøyde turista med ulike språk satte farge på den.Det satt noen tiggere rundt omkring og eg storkosa meg med å kunne kaste en skjerv oppi koppen på ei av dem.Belønninga var et hjertelig smil som eg kan huske i ettertid.Det var livlig på torget og ellers en del folk over alt.Men traff bare en kjening.Ho Kikki.Og det var riktig så hyggelig.

Etter 3 timer var vi tilbake i virkeligheten igjen.I Tangstien 5.Eg spiste og gikk rett på sofaen.Dagen i dag ble helt annerledes enn andre dager.Og i morgen er det forhåpentligvis en ny dag.Blir det godvær går turen et annet sted.HVOR vet eg ikke ennå.Og NÅ må eg ha ny rullestol.For den stolen eg har hatt i 8 år er ikke brukende lenger.Men det er en annen historie.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar