lørdag 4. juli 2015

MAGNE

Det er den 4. juli i dag.Hvis Magne hadde fått leve ville han blitt 75 år.Eg synes han fortjener litt oppmerksomhet på dagen selv om han er borte.Derfor litt mimring....

Magne og eg var samboere noen år.Og sammen har vi datteren Cecilie.

Det tok ikke særlig mange dager fra vi møttes på fest i Stokkvågstua og ble kjærester.Han var ikke den som lå på latsida han Magne - hvilket eg hadde stor nytte av etter hvert.Den gangen jobbet han på båten "Barøy",men han var ofte hjemme og etter hvert ble "hjemme" hos meg.

Han hadde alltid små eller store prosjekt på gang - også da han var på båt.Vi bodde i Aldersundet (- en kort periode på Selnes) og hans unger og mine ble gode venner.Det var i det hele tatt en god periode i livet mitt og forhåpentlig også hans.Da han slutta på sjøen begynte han å jobbe som snekker.Samtidig som vi kjøpte et gammelt hus i Klæsjemyra som han brukte fritida på å fikse opp.Huset ble veldig ok og vi hadde omgang med mange den tiden.

Han var svært pliktoppfyllende mot alt og alle.Et eksempel er da eg ble barselsjuk med Cecilie.Kjente at dette kom til å gå fort.Men han hadde en avtale med Willy på Tøften og mente han måtte gi beskjed om at det måtte vente - .Da han var kommet midt mellom husan på Selnes måtte eg rope til han AT DETE VAR alvor.Noe motstrebende kom han og eg - ja eg fødte Cecilie på Stigfjorden :-)

Magne var snill,raus og hyggelig mot alle.Det var knapt en ting han ikke kunne fikse - han var som kamelonen og eg kan med handa på hjertet si at eg har ALDRI hatt det så bra over tid i livet mitt.

Det er mulig noen lurer på HVORFOR vi ikke fortsatt ble værende sammen,og i så fall er vi minst to :-)
Men DET er en annen historie.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar