søndag 30. november 2014

Når ei fjær blir til fem høns

Med fare for å gjenta meg sjøl så må eg si eg er skremt.Over at så mange voksne folk tar stilling til medmennesker som har vært på Farmen i år.Uten at de kjenner verken den ene eller den andre.Det skrives på facebook og hadde dette vært et program hvor publikum kunne stemme hadde de vel ikke behøvd å sende mer enn tre,fire episoder :-)


Da han "alle" håpet skulle vinne var han bare - i likhet med øvrige deltakere - et "vanlig menneske".Han kom ikke til finalen.Det ble ei ung jente som vant duellen om finaleplass.Veldig bra Charlotte.


Det som er interessant er det at den samme Charlotte var det så vidt eg har fått med meg nesten ingen som snakket om i forkant !!! De er tre som konkurerer i kveld - og etter mitt syn er ALLE tre likeverdige vinnerkandidater.FORDI de har vært med i et spill som har som mål å vinne hytte,bil m.m.,og har klart å henge med til the bitter end...Kjempebra.


Så til poeng 2:
Når så mange oppegående voksne folk får seg til å  gi uttrykk for at de enten elsker ELLER hater folk de aldri har møtt,men sett på et tv - program (uten mulighet til å forsvare seg),ja da blir eg skremt.Fordi det er en liten pekepinn på hvor lett det er at ei fjær blir til fem høns.


For HVOR LITE skal det til for at den samme holdningen gjelder i det VIRKELIGE liv.At rykte/omtale av folk kan medføre utestegning og i verste fall et helvete for den det gjelder.


Lykke til i kveld til Charlotte,Magnhild og Olav.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar