søndag 16. november 2014

"En VERDIG vinner".

Årets "Farmen" er snart kommet til en ende.Og i år - som alle andre år - mangler det IKKE på engasjement blant oss seere.Det er ingen tvil om det.


Det som forundrer MEG er imidlertid dette:


Vi ser ca 5 timer i uka om livet på gården og menneskene som er deltagere.De 5 timene viser livet gjennom 24 timer x 7.Altså bestemmer tv2 sjøl HVA som skal sendes ut til oss seere.Det vil si at de fremstiller personene på en måte som SKAPER debatt.DET kan de virkelig.Men HVA skjer i alle de timene vi ikke ser?Det har vi ingen forutsetning til ha noen som helst slags mening om...


Deltakerne har samme forventninger.Det å vinne ei hytte,bil m.m.Det arbeidet de gjør der inne vet eg ikke HVEM som har nytte av.Tv2? Eiere av gården?Oss seere? Eg aner ikke.Men det skal liksom være en VIKTIG del av det hele :-)


På facebook ser eg at folk (flest kvinner !) omtaler enbestemte personer som VERDIG VINNER.Og eg lurer på HVA de mener?? Dette er en gjeng som bevisst er sammensatt for å skape engasjement.Noen av deltagerne bruker all energi på å frramstille seg sjøl som suverene.Og jamen ser det ut til at vi lar oss lure.Som sagt innlendingsvis så ser vi kun ca 5 timer av hver hele uka.


I kveld er det nok en kamp.Mellom han som som figurer over alt i media og en vi ikke vet så mye om.Førstnevnte nå med egen skryteside på facebook.Den som lever får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar