torsdag 21. februar 2013

TANGERUDBAKKEN

Eg har nok en gang sett gjengen fra Tangerudbakken borettslag og det er bare SÅ flott å få se hvilke sjarmerende ressurspersoner såkalte "psykisk utviklinghemmede" er...

Og tenk om ALLE i deres situasjon hadde hatt det like bra!! Denne gjengen er i en særstilling p.g.a. programmene de har medvirket i,men det er vel ingen tvil om at de har egenskaper som oss "vanlige" totalt mangler.De er omsorgsfulle,positive,glade,vittige - i det hele tatt SVÆRT velfungerende.Hvilket eg tror ville ha vært tilfelle uavhengig av "stjernestatusen".

Eg har mange ganger sagt at dersom eg kom i den situasjonen at eg måtte "anbringes" et sted så ville eg vært sammen med mennesker som denne gjengen.De har MYE å lære oss og de er flink til å ta vare på hverandre.

Eg vet egentlig ikke så mye om hvilke tilbud unge og voksne utv.hemmede har i dag,men eg vet at det er ikke så mange år siden at de ble gående mest alene,ivertfall i bygdesamfunnet....

Gjengen på Tangerudbakken har helt klart gitt MEG mye.Ikke minst bedre innsikt i hvem de er.Uten noen form for hemninger.Og eg kan ikke få takket denne herlige gjengen nok for alt de har å GI.Til oss som tar oss sjøl så mye mer høytydelig.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar