mandag 1. oktober 2012

Jakten på kjærligheten ...

Et titalls mennesker "jakter på kjærligheten".Fire friere skal velge hvem av de forhåpningsfulle som kan egne seg som fremtidig partner.I år er det tre menn og en kvinne som skal "velge".Og i år som ifjor og forfjor er det EN ting som i utgangspunktet er viktig.UTSEENDE.Rart det der. At det er de "fineste" som blir valgt hver gang :-) Uavhengig av hvordan frieren ser ut !!!!!!!!

Dette programmet er artig for oss som er observatører.Men eg har problem med å skjønne at voksne folk orker å være med på dette sirkuset.Og eg er IKKE spesielt negativ til kjærlighet.

Eg aner ikke hvor mange som har funnet den store kjærligheten via dette programmet.Men tviler på at det er så mange...det eg ser er at det er samme regler som gjelder "ute på byen".De som ser best ut blir enda penere FORDI de får oppmerksomhet.Og de som er mindre pene blir enda mindre pene FORDI de får ingen oppmerksomhet.

Herre min Gud eg er glad fordi eg har så utrolig kjedelig utseende.Og fordi eg slipper å jakte.FORDI eg tror at kjærlighet er best når den kommer som lyn fra klar himmel.I mellomtiden ser eg selvfølgelig hvordan det tv - programmet utvikler seg.Blir det ho skjeløyde som må gå eller han som har kommet til gården via brev som søstra hadde skrevet? Følg med,følg med...

2 kommentarer:

  1. Ja, det er rare greier det der. Jeg så de to første sesongene av "Jakten", men har hoppa av. Ble for mye tullball for meg, men underholdningsverdien er nok stor for mange. Det sies at kjærligheten faller like fort på en lilje som på en lort, og det skal vi vel alle være glad for.
    Noen jakter, andre tar livet som det faller seg, og atter andre igjen, som meg sjøl, er heldige og har funnet MANNEN, helt uten hjelp.

    Kos deg du, og se på og la deg underholde:)

    SvarSlett
  2. Ja du er heldig du Inger,som fant han Tore uten hjelp :-)Det er nok den beste løsningen...

    SvarSlett